مقالات
راهنمای جامع خرید یک سیستم صوت حرفه ای - میکروفن قسمت دوم

میکروفن:تقریباً همه سیستم های ایجاد صوت نیاز به میکروفن دارند. میکروفن های داینامیک بادوام، قابل اعتماد و مناسب اجرای زنده هستند .میکروفن کندانسر برای دستیابی به طیف گسترده ای از سیگنال ها با حساسیت بالا ساخته شده اند و معمولاً برای ضبط های استودیویی و همچنین اجراهای زنده حرفه ای بکار برده می شوند. برای به حداقل رساندن تاثیر فیدبک محیط در کار، شما نیاز به میکروفن های تک جهته (unidirectional) برای سخنران یا خواننده خواهید داشت. میکروفن های تک جهته شامل: کاردیود، هایپر کاردیود و سوپر کاردیود می باشد.

اگر شما تصمیم به استفاده از میکروفن های کندانسر در سیستم خود را دارید احتمالاً نیاز به فانتوم پاور (Phantom Power) محرک خارجی خواهید داشت، این بدان معناست که انرژی مورد نیاز برای راه اندازی میکروفن از یک منبع خارجی مانند میکسر یا پری امپ (preamp) یا دستگاه فانتوم پاور جداگانه یا باطری های داخلی از طریق کابل میکروفن تحویل میکروفن گردد.
میکروفن سیم دار یا بی سیم؟
از خود بپرسید که چه میزان امکان حرکت روی صحنه احتیاج دارید و آیا نیازی به مشارکت مخاطبان در اجرای خود دارید؟ اگر جواب مثبت است شما احتمالاً نیاز به میکروفن های بی سیم خواهید داشت. میکروفن های بیسیم بصورت دستی یا یقه ای یا هد میک تولید می گردند. میکروفن های دستی در اجراهای زنده و سخنرانی ها کاربرد دارند چرا که در اجرای زنده القای حس اجرا و حرکات مختلف با میکروفن و نیز دور و نزدیک کردن آن برای ایجاد صدای بهتر استفاده می شود در کارهایی که تحرک زیاد لازم دارد از هدمیک ها استفاده می شود. در برنامه های زنده تلویزیونی برای دست و پا گیر نبودن میکروفن از نوع یقه ای بیشتر استفاده می شود. در غیر اینصورت میکروفن های سیمی مقرون به صرفه تر هستند و همچنین می توانید به تعداد دلخواه از آنها را (بر اساس امکانات میکسر) به میکسر وصل و بدون نگرانی از تداخل امواج سیستم های موجود در محیط از آن استفاده نمائید.



29 شهريور 1391 | منبع: (http://ptsound.ir/articles/archive/id/5?lng=)